Brihang – Oe Ist

Brihang wordt het nieuw campagnegezicht van “Oe Ist“. West-Vlamingen praten moeilijk over hun gevoelens en dat wil “Oe ist” veranderen. Communiceer meer met elkaar, met vrienden en familie. En in nood ook met professionele hulpverleners.

De campagne focust zich namelijk dit jaar op jongeren aangezien de regionale cijfers van zelfdoding bij 12 tot 22-jarigen schrikwekkend hoog zijn. Daarom schreef Brihang een nummer over het thema ‘praten over gevoelens’. Naast het lied en de cinemaspot houdt “Oe Ist” slam poetry-workshops om je gevoelens beter te uiten. Bovendien kan jij je eigen filmpje uploaden. Ten slotte zet een roadshow op West-Vlaamse festivals de campagne in de kijker.

“Oe ist” ontstond vorig jaar als kapstok van de bewustzijnscampagne van de provinciale Dienst Welzijn. Vragen over zelfdoding na het lezen van dit bericht? Bel naar 1813.